GreenForest, de la producție și amenajări cu mobilier pentru birouri la mobilier și fit out

Aniversarea a 25 de ani de experiență GreenForest pe piața de birouri marchează o schimbare și în strategia de comunicare a companiei determinată și de consolidarea poziției în piața de fit out.

În decursul timpului GreenForest s-a consacrat ca principalul producător român de mobilier pentru birou, atât prin cota de piață dar și prin dezvoltarea de produse inovative și performante care au făcut ca mobilierul de birou produs în Timișoara să asigure posturi de lucru pentru peste 100.000 de persoane atât din România cât și din alte țări europene. Anul 2017 a marcat lansarea pe piață a propriilor soluții de compartimentare cu sticlă prin parteneriatul cu compania BAMER din Portugalia și integrarea soluțiilor acustice și de compartimentări Fantoni, dezvoltarea propriei echipe pentru managementul proiectelor de fit out și extinderea ofertei de mobilier de birou prin parteneriatele cu mărcile Sedus din Germania și Fantoni din Italia.

Astfel, prin experiența acumulată și noile transformări GreenForest are produsele, cunoștințele și competențele care dau conținut noului mesaj de comunicare GreenForest: “professional furniture and fit out for a great office experience”.

Practic principalele avantaje ale soluțiilor GreenForest destinate spațiilor de birouri sunt:

  1. Mobilierul de birou produs de GreenForest la Timișoara care înglobează experiența, progresul și inovațiile companiei în cei 25 de ani atât de pe piața din România cât și de pe alte piețe europene. Mobilierul produs de GreenForest este caracterizat prin simplitate asigurând soluții calitative la niveluri de costuri accesibile bugetelor oricărei companii.
  2. Parteneriatele GreenForest consacrate pentru scaune de birou cu Topstar Germania și LD Seating Cehia precum și cu Softline Danemarca pentru elemente tapițate de tip “soft seating” asigură soluții complementare mobilierului de birou GreenForest prin calitate, ergonomie și accesibilitate ca buget.
  3. Soluțiile pentru birouri Sedus, cu accent pe mobilier și scaune, sunt din categoria produselor premium asigurând dotarea birourilor la cele mai înalte standarde de calitate. Sedus se regăsește în top 10 cei mai importanți producători europeni de mobilier pentru birou.
  4. Fantoni se regăsește în top 3 cei mai importanți producători de mobilier de birou din Italia fiind o marcă consacrată internațional pentru soluțiile inovative și de design din “lumea” birourilor. Designul inovativ se regăsește și în soluțiile Fantoni de compartimentare și acustică pentru spațiile de birouri.
  5. Marca germană premium Wagner din portofoliul GreenForest oferă atât scaune de birou cât și alte soluții de tip “soft seating” pentru birouri iar marca coreeană Patra oferă scaune inovative certificate internațional conform cu toate standardele importante de caliatate și ergonomie din Europa, Statele Unite, Asia sau Australia.
  6. La soluțiile de compartimentare cu sticlă Fantoni se mai adaugă soluțiile BAMER caracterizate de design minimalist și elegant, calitate precum și accesibilitate ca buget.
  7. În ceea ce privește soluțiile pentru pardoseli principalele produse promovate de GreenForest sunt DESSO Olanda pentru mochete și DLW Flooring Germania pentru pardoseli vinyl.
  8. Pentru electro&ICT GreenForest deține propriile produse de digital signage marca e-Visual, și este distribuitor autorizat LG Business Solutions, Bachmann și Kramer asigurând suport prin specialistul propriu cu experiență de peste 20 de ani în software și hardware.
  9. Designul și implementarea proiectelor de mobilier și fit out este realizată de echipa de project management și design GreenForest formată din 9 manageri de proiect cu experiență medie în proiecte de birouri de peste 5 ani; 1 director de proiecte, doctor în ergonomie și managementul facilităților, cu experiență de peste 15 ani în managementul proiectelor de birouri, 4 designeri cu experiență medie de peste 5 ani în amenajarea spațiilor de birouri.

Produsele, soluțiile și echipa GreenForest creează spații de lucru pentru excelență, aliniate cu viziunea și strategia clienților care comunică stabilitate și încredere între parteneri, creștere și dezvoltare pentru oameni, suport pentru desfășurarea proceselor interne, un raport optim între costurile dotărilor inițiale și costurile de operare ulterioare având în permanență ca obiectiv maximizarea performanței globale a clienților.

GreenForest partener Conferinta ZF Birouri & Rezidential 2017

Bucureştiul simte ameninţarea oraşelor din provincie: companii mari aleg Clujul în locul Capitalei. „Aproape în fiecare săptămână avem discuţii cu companii din afară, care testează piaţa din România. Oraşele regionale vor urca în perioada următoare.“

Acestea sunt concluziile conferinţei ZF Birourişi Rezidenţial, susţinută de Anchor Grup, Imobiliare.ro, Regatta Real Estate, Cushman & Wakefield Echinox, GreenForest şi Genesis Property. Articolul integral ZF aici.

zf.ro: Acţionarii producătorului de mobilă de birou GreenForest investesc 2 mil. euro în producţie

Producătorul de mobilier pentru birou GreenForest din Timişoara, deţinut de antreprenori români, construieşte o nouă hală de producţie, cu o suprafaţă de 1.500 de mp, investiţia fiind estimată la aproximativ 2 milioane de euro. Noua hală, situată într-o lo­ca­li­tate din apropierea Timişoarei, se va alătura capacităţii de producţie existente cu o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi. Continuarea aici

Elbphilharmonie din Hamburg dotat cu produse Wagner

O locaţie gastronomică unică, aşa cum este Elbphilharmonie din Hamburg, necesită şi un interior cu produse de mobilier deosebite aşa cum sunt cele frunizate de marca Wagner Living, partener GreenForest.

“Din punctul meu de vedere, mobilierul trebuie să fie potrivit cu întreg conceptul gastronomic”, declara Christoph Strenger, CEO al East Group, din partea beneficiarului. Caracterul prietenos şi confortabil al spaţiului este dat de pielea naturală foarte fină, lemn şi culorile calde. “Masa căpitanului” la fel ca şi “Masa tunel” sunt produse speciale, fabricate la comandă – personalizate.

Datorită produselor Wagner poţi să petreci atât de mult timp cât doreşti alături de prieteni sau familie folosind scaune foarte confortabile care au încorporat sistemul de mişcare tridimensională “Dondola”.

“Marca Wagner este un partener competent, cu produse excelente care a proiectat şi adaptat mobilierul în acord cu cerinţele noastre. Setimentul de confort este ceea ce defineşte marca Wagner, sentiment pe care-l simţi cu adevărat în relaţia cu produsele, iar pentru mine starea de bine a clienţilor mei este cea mai importantă”, mai spunea Strenger.

Restaurantul este situat la etajul 5 al clădirii şi are 200 de locuri. Un etaj mai sus este un spaţiu cu magazine şi săli de conferinţe.

Scaunele de 50 euro sunt istorie in companii. Ce bugete aloca acum

Daca la inceputul anilor 2000 reprezenta o provocare in a convinge companiile sa creasca bugetele alocate confortului angajatilor de la 40-50 de euro pentru un scaun la circa 100 de euro, in prezent sumele urca usor spre 200 de euro acest tip de achizitii. Articolul integral pe http://www.wall-street.ro/articol/Companii/205452/greenforest-a-fost-nevoie-de-ani-pentru-a-creste-bugetele-spre-100-de-euro-pentru-achizitionarea-scaunelor-in-companii.html

GreenForest

Spune-mi cum stai la birou ca să-ți spun cine ești

Pierderea simțului măsurii și al echilibrului este una din problemele zilelor noastre reflectată în toate dezbaterile curente, situându-ne aproape de fiecare dată față de un subiect cu opinii extreme, fie de o parte, fie de alta. Amenajarea spațiilor de birouri nu face nici ea excepție motiv pentru care vom face o analiză a câtorva din cele mai discutabile aspecte.

Lucrul la firmă versus lucrul de acasă

Dezvoltarea IT&C-ului are ca efect faptul că se poate lucra de oriunde putând fi permanent conectați la ceea ce avem de făcut. În primele etape, acesta a fost considerat un mare avantaj în direcția îmbunătățirii echilibrului dintre viața pofesională și cea personală prin posibilitatea de a face anumite activități profesionale atunci când ești și cu familia sau chiar să lucrezi de acasă.

Dacă întrebarea din trecut era cum să fim conectați la acțiunile importante din organizație când suntem plecați, întrebarea prezentă este cum să ne deconectăm de la sarcinile de lucru, având posibilitatea tehnică de a fi tot timpul conectați și existând așteptările de a fi conectați tot timpul. Sigur că în anumite situații munca și într-o anumită măsură lucrul de acasă poate fi o soluție potrivită atât pentru realizarea sarcinilor profesionale cât și pentru îmbunătățirea timpului petrecut cu familia sau comunitatea de rezidență dar sunt și dezavantaje pe măsură.

Unul din aceste dezavantaje este reprezentat și de disparița barierei atât fizice cât și psihice dintre viața personală și profesională, delimitare extrem de necesară având un rol psihologic mai mare decât vacanța în deplasare ca necesitate de rupere a ritmului cotidian, de rutină a fiecărei zile. Din acest motiv pentru situațiile în care se lucrează mai mult de acasă este recomandabil să existe o cameră, un spațiu de muncă distinct în care să ne putem concentra exclusiv asupra sarcinilor profesionale și să fie totodată și locul în care “închidem lucrul” când suntem alături de cei dragi.

Chiar dacă lucrăm mai mult sau mai puțin de acasă existența unor locuri în care să ne putem întâlni, să schimbăm idei și să creăm comunități profesionale sau de afaceri este esențială. Exemplul Silicon Valley, ca model de efervescență creatoare și inovatoare în care factorul de succes principal este determinat de comunitatea profesională largă și densă și de schimbul permanent de idei care se realizează spontan și liber in pub-urile zonei.

green-forest

De altfel, acesta este unul dintre exemplele cele mai edificatoare pentru conceptul de inteligență colectivă despre care se discută în prezent. În concluzie, pentru o organizație, de la o anumită dimensiune, ca să-și poată pune în practică viziunea și strategia are nevoie și de spații fizice ca “centru de resurse” care să contribuie la coeziune, împărtășirea valorilor, crearea și dezvoltarea know how-lui și a abilităților și deprinderilor profesionale fiind în acelasși timp și un factor motivațional esențial chiar dacă acea organizație se bazează în mare măsură pe contribuția colaboratorilor de acasă sau din alte locuri. Articolul integral se gaseste la http://www.pinmagazine.ro/2016/12/06/spune-mi-cum-stai-la-birou-ca-sa-ti-spun-cine-esti/

Companiile cresc bugetele alocate confortului angajatilor

In ultimii zece ani amenajarea spatiilor de birouri a trecut prin schimbari majore, similar cu bugetele alocate de catre companii pentru asigurarea confortului angajatilor. Astfel, daca suma consumata pentru un scaun ergonomic era cuprinsa acum ceva timp intre 100 si 200 de euro, in ultimii doi ani s-a observat un trend de crestere spre 200-300 de euro, exemplifica Sebastian Capotescu, director de marketing al producatorului roman de mobilier pentru birou GreenForest. Interviul integral pe: http://www.wall-street.ro/special/mobilier-birou/204569/companiile-cresc-bugetele-alocate-confortului-angajatilor-aloca-pana-la-300-de-euro-pentru-un-scaun-ergonomic.html

TopStar

Povestea mărcii Wagner pe wall-street.ro

Moritz Wagner a plecat din Romania dupa al doilea Razboi Mondial si a pus bazele unei afaceri de familie in Germania. Topstar a inceput de la un mic business lansat in propria locuinta si o productie de 10.000 de scaune. A ajuns astfel unul dintre cei mai mari producatori din lume, exportand produsele in peste 56 de tari. Urmăriți întreg articolul pe: http://www.wall-street.ro/special/mobilier-birou/203268/povestea-unui-business-german-de-familie-care-vinde-scaune-de-aproape-un-milion-de-euro-in-romania.html 

wagner-chairs-history

Design, mișcare și sănătate cu scaunele Wagner

Wagner este o marcă tradițională în producția de scaune din Germania, concentrată pe design, mișcare și sănătate la locul de muncă.

În prezent, timpul pe care-l petrecem așezați pe scaun, este de mai mult de 14 ore pe zi, iar acest fapt are ca și consecințe multiple probleme scheleto-musculare. În Germania 50% din populație suferă de dureri de spate, iar 25% din populație suferă de boli cronice aflate în legătură directă cu statul pe scaun. O soluție pentru combaterea problemelor de sănătate generate de această situație este să facem activitatea de la locul de muncă cât mai dinamică, cu cât mai multă mișcare.

Wagner a dezvoltat sistemul de mișcare tridimensională a scaunului brevetat sub marca Dondola. Eficacitatea lui a fost demonstrată de cercetările întreprinse.

Imagine cercetare 2005

Astfel, în anul 2005 a fost întreprinsă o cercetare medicală de către Universitatea din Regensburg, sub coordonarea Prof. Dr. Med. Johannes Grifka.

Cercetarea a fost una calitativă, efectuată asupra 74 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 64 de ani. Fiecare participant examinat a suferit cel puţin 6 luni de dureri de spate în zona lombară. Persoanele examinate trebuiau să aibă o muncă de birou, de cel puţin 6 ore pe zi, timp de 5 zile pe săptămână. Nici o persoană examinată nu trebuia să ia cu regularitate medicamente de eliminare a durerii.

Principalele rezultate obţinute au fost:

-Înregistrarea scăderii durerilor de spate la cei examinaţi cu 66% (scala vizuală analogică)

Grafic cercetare 2005

-Scăderea dificultăţilor de mişcare lombare în viaţa de zi cu zi cu 50%

-Creşterea stării de bine cu până la 39%

Imagine cercetare 2014

O nouă crecetare, de această dată cantitativă, a fost finalizată în anul 2014.

Astfel, au fost chestionați un număr de 1296 de utilizatori ai scaunelor cu mișcare tridimensională Dondola, din Germania. Dintre respondenţi, 745 au suferit de dureri de spate, iar 425 dintre aceştia au menţionat scăderea durerilor de spate după folosirea scaunelor cu mișcare tridimensională Dondola. Cercetarea completă, în limba engleză, poate fi urmărită aici.

Recomandări privind modul de lucru la birou regăsiți și în articolul: “Simte-te bine şi spor la treabă!!!”

Promoțiile perioadei le găsiți pe www.greenforest.ro/Scaune-Wagner.

Despre open source, economie colaborativă, performanţă şi amenajări cu mobilier

Articol publicat în revista de IT& Outsourcing PIN Magazine Iași, mai 2016PIN Magazine

Termenul “open source” este mai mult decât un tip de aplicaţie software, el fiind asociat unui concept filozofic. Potrivit unei definiţii wikipedia (Wikipedia alături de sistemul de operare Linux sunt probabil cele mai importante şi mai mari proiecte de tip open source dezvoltate până în prezent) open source descrie practica de a produce sau dezvolta anumite produse finite, permițând accesul utilizatorilor să acționeze liber asupra procesului de producție sau dezvoltare. Exemple de asemenea aplicații se regăsesc în tehnologie, medicină, învățământ, cultură. Dar şi în căutarea de stiluri de viaţă şi muncă alternative, fiind un termen apropiat conceptului de “sharing”.

“Share” este şi unul din cele 5 principii de bază ale economie circulare, unde se referă la utilizarea în comun a mijloacelor fixe şi resurselor dar şi la reutilizarea produselor şi prelungirea duratei de viaţă a lor prin proiectare şi eco design. Modele particulare ale conceptului sunt: cars sharing, bikes sharing, house sharing, office sharing, desk sharing dar şi incubatoarele de afaceri şi clusterele de firme sunt modele de  economie colaborativă. Economia colaborativă sau sharing economy, potrivit Wikipedia, este un sistem socio-economic clădit pe conceptul folosirii în comun a resurselor fizice și umane. Ea cuprinde creerea, producerea, distribuția, comerțul și consumul de bunuri și servicii de către persoane și organizații, în mod comun.

Una din întrebările fundamentale care se pun în prezent este în ce măsura extinderea la scară largă a acestor tipuri de abordări ca “open source”, sharing economy”, economie circulară pot să submineze performanţa în afaceri şi în final piaţa muncii. Unii futurologi îşi fundamentează predicţiile privind scăderea locurilor de muncă în viitor şi pe evoluţia acestor fenomene.

Evoluţiile din piaţa IT  demonstrează că mediul de afaceri este flexibil şi poate integra aceste transformări. Iar la nevoia de performanţă a oricăror procese umane cel mai bine răspunde mediul organizaţional în general şi cel de afaceri în mod particular.

În domeniul IT sunt afaceri care s-au dezvoltat în jurul conceptului open source prin realizarea de aplicaţii specifice. In real estate s-au dezvoltat afaceri în jurul conceptului de share desk sau hot desk prin proiecte imobiliare care se bazează pe închirierea de spaţii pe termen scurt pentru lucrul cu ora sau intâlniri punctuale destinate atât firmelor mici sau liber profesionştilor care lucrează de acasă sau sunt în tranzit prin oraşele respective şi au nevoie ocazional de spaţii de lucru sau întâlniri în centre de afaceri. De asemenea sunt servicii adiacente care sunt asigurate de acest tip de afacere cum sunt o adresă poştală fixă într-un centru de afaceri sau servicii de secretariat – asistenţă oferit pentru un număr divers de clienţi, care altfel lucrează de acasă sau zone mai puţin accesibile.

În relaţie cu evoluţia economiei colaborative se află şi tendinţa de creştere a numărului liber profesioniştilor. Acestia lucrează simultan în mai multe proiecte. Din acest punct de vedere organizaţiile trebuie să creeze spaţii care să atragă şi să menţină motivată resursa umană asupra propriilor proiecte şi strategii. În acest context spaţiile de birouri gândite ca centre de resurse, cercetare şi diseminare a informaţiilor au un rol foarte important.

Unul dintre cele mai răspândite instrumente de planificare strategică şi urmărire a performanţei este Balance Scorecard Management. Aceasta pune în evidenţă viziunea şi strategia organizaţiei.  Cei patru factori cheie de succes valabili pentru orice afacere – organizaţie. Banii (componenta financiară), clienţii, învăţare şi creştere oameni (perspectiva resurselor umane) şi procese interne.

Aceşti patru factori de influenţă sunt elementele cheie – miezul oricărei afaceri – iniţiative, însă pentru ca aceşti factori să facă să meargă afacerea au nevoie de un cadru, care în contextul actual este deteminat, pe de o parte de dotările – amenajările fizice ale spaţiilor, iar pe de altă parte de dotările IT&C*.

Model IFPSB

*Modelul “Influenţa facilităţilor asupra performanţelor în spaţiile destinate birourilor” [IFPSB] –  cercetare doctorală PhD Sebastian Capotescu în colaborare cu GreenForest

Din perspectiva dotărilor – amenajărilor fizice avem trei factori majori de influenţă: clădirea, spaţiile de birouri şi posturile de lucru. Pentru fiecare din aceste trei grupe se pot stabili indiactori specifici**.

Indicatori IFPSB

**Indicatori specifici ai modelului IFPSB

Principalele tipuri de spaţii de birouri care fac dintr-o organizaţie un centru de resurse şi inspiraţie sunt***:

  1. Zona de asistenţă, recepţie şi aşteptare, spaţiu suport comun atât pentru personalul propriu cât şi pentru clienţi, parteneri.
  2. Piaţa – loc de întâlnire, este un spaţiu mai nou apărut în cadrul birourilor şi ca urmare a economiilor de spaţiu făcute în urma implementării locurilor de muncă de tip rotativ şi mobil. Şi acest spaţiu poate fi folosit ca spaţiu şi facilităţi comune atât pentru personal cât şi pentru parteneri. Multe din întâlnirile cu parteneri pot avea loc în acest spaţiu, cu atât mai mult întâlnirile dintre angajaţi. Aici de obicei sunt şi facilităţile de tip cafetărie. Impactul acestui spațiu este direct atât în zona clienților-comunicării-imaginii cât și asupra perspectivei creșterii și dezvoltării personalului;
  3. Urmare a creşterii importante a comunicării în cadrul spaţiilor de birouri, a crescut și spațiul alocat salilor de intalnire. Ele sunt în general de două tipuri: unele destinate întâlnirilor mai puţin formale şi altele destinate întâlnirilor formale. La acestea, spaţiul trebuie să comunice valorile şi identitatea organizaţiei fiind folosite atât pentru întâlnirile strategice interne cât şi pentru prezentările şi negocierile cu parteneri. Impactul acestor spații este direct asupra tuturor celor trei perspective respectiv clienți-comunicare-imagine, procese interne și creștere-dezvoltare personal;
  4. Posturile de lucru operative de diferite tipuri pentru a servi ca suport pentru cele trei tipuri de muncă definite generic.  Impactul lor direct este asupra perspectivei proceselor interne. Munca de tip „staţionar”, este cea unde se lucrează cel mai frecvent la propriul birou. Munca de tip „rotativ”, este cea în care se lucrează cel mai frecvent la birou dar în diferite locuri. Munca de tip „mobil şi variabil”, este cea în care se lucrează adesea în afara biroului, în călătorii.
  5. Posturile de lucru executive care pot fi în birouri de tip celular sau deschise. In general sunt posturi de lucru cu masă de birou individuală, personală şi delimitată de posturile de lucru operative. Influența lor majoră este în special asupra perspectivei proceselor interne dar în multe cazuri și asupra perspectivei clienților;
  6. Posturile de lucru directoriale sunt de regulă în birouri celulare individuale şi personale. Au impact direct major asupra tuturor celor trei perspective principale: clienți, procese interne, creștere și dezvoltare.

Spatii IFPSB

*** Relaţiile dintre spaţiile de birouri şi factori cheie de succes ai organizaţiei

La fel cum tendinţa actuală de implementare a posturilor de lucru de tip share – rotative, mobile şi variabile în detrimentul celor staţionare a creat oportunităţi pentru crearea de spaţii de socializare şi relaxare în clădirile de birouri cu siguranţă modelele open source şi principiile economiei colaborative şi circulare vor creea noi oportunităţi de afaceri, locuri de muncă şi un nivel al calităţii vieţii ridicat şi în acelaşi timp prietenos cu mediul.

GreenForest este cel mai important producător de mobilier de birou din România cu o cotă de piaţă de circa 10%.

Misiunea GreenForest este de a crea mobilier de birou de valoare pentru clienţi în scopul creşterii calităţii vieţii.

Prin soluţiile profesionale de amenajare cu mobilier GreenForest urmăreşte realizarea unui ambient adaptat nevoilor desfăşurării proceselor umane in condiţii optime.

GreenForest îşi propune urmărirea principiilor dezvoltării durabile prin protejarea, susţinerea şi îmbunătăţirea capitalului uman, natural şi financiar pentru viitor.